Als je maar een Knab-hart hebt

Een werkdag van teamleider Sarah Braun is nooit het zelfde. Plannen maken, afstemming met andere teams en nieuwe collega’s werven. Daarbij let ze of iemand het Knab-hart heeft.

Hoe zorg je als teamleider voor de juiste energie op een serviceafdeling?

Dat begint al bij het aannemen van nieuwe collega’s! Je moet het ‘Knab-hart’ hebben. Dat is moeilijk uit te leggen, maar het is een combinatie van een paar factoren. Iedereen in ons team helpt graag klanten maar heeft ook veel ambitie. Service verlenen moet in je genen zitten, maar je hoeft niet uit de financiële wereld komen. Dat gedeelte leren we je wel.
Servicedesk
Talenten pool

Talenten pool

We stimuleren iedereen om zich verder te ontwikkelen en helpen daar graag bij. Op bijna elke afdeling binnen Knab zit iemand die ooit is begonnen op de Servicedesk. Dit zorgt er ook nog eens voor dat de collega’s die bijvoorbeeld de website bouwen of processen verbeteren ook echt weten wat er bij klanten speelt. Het gezamenlijke doel van het helpen van onze klanten, jezelf ontwikkelen en het vriendenteamgevoel zorgt ervoor dat we een ontzettend fijne werksfeer hebben gecreëerd met elkaar.
Groeien en persoonlijk blijven

Groeien en persoonlijk blijven

We zijn volledig online, maar willen wel graag persoonlijk blijven. Dat is onze kracht. We kijken waar het slimmer en efficiënter kan, bijvoorbeeld door ook klanten te helpen via chat, inmiddels ons hoofdkanaal. Zo kan een Service Expert kan meerdere gesprekken tegelijk behandelen en de klant is sneller geholpen. Daarnaast is het voor de klant een stuk makkelijker om even een berichtje te sturen dan een telefoongesprek te beginnen.

Een ander voorbeeld is het proces om klant te worden. Dat is zo gepiept via de Knab-website, maar aan de achterkant moeten er meerdere checks uitgevoerd worden. Sommige van deze checks hebben we al geautomatiseerd, maar ook hierin proberen we steeds meer processen sneller, en zonder handmatige handelingen, in te richten. Dat betekent niet dat we niet meer zelf met onze klanten bezig willen zijn, of onze klanten willen spreken. Maar dat we ons meer willen focussen op inhoudelijk contact met onze klanten, om nog meer van onze klanten te leren. We zijn dus nog steeds persoonlijk, maar kunnen dat wel met hetzelfde team doen, ook als we meer klanten krijgen.